PROBLEM 1:
Trasan är ju skrot igen, börjar bli jobbigt mjuk och tung nu.
Senast så flög den till och med fast ena vingstaget var av OCH
övre vingen var av och lät undre vingen hänga. Såg ej snyggt ut.
Dessutom är skidan tung och bra på samla snö. Och flygkroppen
är av på två ställen, tur det finns kolfiber.
LÖSNING 1:
MEN, med kraft så ska det ju gå att flyga ändå, eller hur?
Eftersom jag aldrig programmerat fartreglaget så var jag
tvungen att ställa ner EPA (End Point Adjustment) från
normala 100% till fjuttiga 50% och ÄNDÅ har den haft
problem vid pådrag att motorn stängs av helt och hållet
i ca 3 sek. Tungt flyg faller rakt ner så...
Så nu har jag införskaffat programmeringskort och började
ställa om. Enda som var felet var att Timingen var inställd
på Auto. Ställde om till 5 grader, men nä. Ställde om till
12 grader, men då klagade fartreglaget. Fanns 18 och 25
kvar. 18 was the right!
Jevvlars vilket drag det vart.
15A reglage och Kraftlös har blivit Borstlös
PROBLEM 2:
Motorfästet och motor håller ihop, men halva nosen sliter
sig från flyget. Flyget går helt enkelt av pga kraften som
nu finns.
LÖSNING 2:
Limma!
För er som inte förstå det här med depronflyg och speciellt inte mitt
så handlar det om:
Depronflyg = billigt effektivt sätt att lära sig flyga på
Reparera om och om igen = Spar tid
Flygegenskaperna? = Ja dom ändras hela tiden och man får vänja om
sig hela tiden och när det börjat gå på rutin så känns det som man
klarar vilket flyg som helst som inte kan flyga i ursprungsläget