Kobbeuffe wrote:
MickeM wrote:
Bara jag som har en WWII-warbird nu? Förstod att sista mustangen gått hädan.
Varför är intresset för warbirds så lågt? Är det för att de är så tunga och flyger dåligt? Eller är det en myt?
Jag kan tro att många filmer som visar dom där Giant Scale Warbirdsen som flygs av äldre herrar som lagt ner allt tid i flera år på att bygga dem, inte har vanan inne att flyga när det väl är dags och därför dimper de ner i landningarna som skadskjutna sjöfåglar. 9 av 10 som ramlar ner så gör det för att de försöker hovra ner dem, går inte.
Jussi ska väl börja bygga Corsair. Jag har fortfarande planerna vid liv att bygga eller iaf skaffa en Hawker Hurricane.
Joh! Corsairen ska bli riktigt kul att se. Jussi, vi får väl se en byggtråd?
Justja, Hawker Hurricane hade du planer på, jag hittade en massa kit som jag lade in i kit-tråden om jag minns rätt. Det finns rätt mycket att välja mellan vad gäller storlekar. Ser fram emot. =)
Mustang borde finnas på holmen... tror det funnits tre:
- din fd 140-size som varit vandringspokal (jag har haft den hos mig två vändor)
- den jag köpte från Eckerö tror jag och flög mycket och sen sålde till Dawson som avlivade den, en 40-size semiskala
- Men den där lilla rackaren, vart tog den vägen? Alltså .25-size Mussen som jag tror Mr X, Kamikaze, Shade, jag, MarcusG, Jussi, Uffe haft.... kanske nån till), är den kvar nånstans?!
Spitfire skulle nog vara kul se också. Finns många 40-60 size såna.
En stor Corsair fanns det förr, som for till Sverige. Trodde det var en ESM, men det var nog en CMPro eller nåt liknande.
Jag har ju en P-38 Profile Lightning.. men den är så liten så den räknas knappt...
Zero ser rätt frän ut.
Vad mer finns det då?