Tyckte Rauch hade fler modeller förr, hemsidan är rätt tom idag.
(747an på Rauchs hemsida va ju lite större, ingen av de storlekarna den finns i funkar under vanliga A1/A3.
)
Men det står inget om DC-9an på Rauchs hemsida.
Sky Dream Hobby har en bunt:
https://www.skydreamhobby.com/rauch-airlinersDC-9an:
https://www.skydreamhobby.com/product-p ... -short-kitVisste inte att det fanns så här många längder!
DC-9-10 1700mm 1990mm 35,4dm2 6000g
DC-9-20 1780mm 1990mm 26,3dm2 6000g
DC-9-30 1780 mm 2270 mm 36.3dm2 6500g
DC-9-40 1780mm 2390mm 26,3dm2 6500g
DC-9-50 1780mm 2540mm 36,3dm2 7000g
Vilka har Finnair använt? Och flugit till Mariehamn med?
Har ett svagt minne att när de flög senaste tiden hade de plats för 134 passagerare, men kan ha kommit ihåg fel.
https://www.planespotters.net/airline/F ... toricFleet säger att de haft
- 9 st DC-9-10
- 6 st DC-9-40
- 12 st DC-9-50
Och klickar man på antalet på den sidan så får man upp listan på dem och bilder.
Ser att Sky Dream Hobby har lite bilder på måtten/"anvisningarna".
Följde det med tex vingprofiler för att skära ut de olika vingdelarna?
Hur ska kroppen byggas? Kompakt finnfoam? Kanske profiler och kanthal-tråds-utskärningar av cylindrar skulle vara bäst?
Nån dag borde man väl själv skaffa kanthal-tråd och grejer... när folk blir lata så kan jag skära ut saker och ting åt andra, mot nåt.
DC-9an ligger mig närmast eftersom jag åkt den och den är lite mer klassisk än dagens som ser likadana ut allihop, kopplingen till flyget alltså. Men vet ej vilken modell det var, kanske finns nåt foto nånstans i albumen. Men EDF-Airliner för mig? Övertalningstiden är lång...
Sorry att jag kapade din tråd med en massa drävel...