Inget flyg, bara 2+ ton Jänk och gräsklippare...
GRÄSET KLIPPT 20 maj 2008
Jag rydjade och Shade klippte. Sen klurade vi lite på depån och det blev
bra, tyckte vi.
- Om man nu MÅSTE köra bil dit så kan man köra till depån, inget runtsvängande.
- Depån är på samma ställe (så intrampat o bra där)
- Öst om depån är start-platsen (där man starter flyget alltså) och dit behövs det fler snören samt krokar för marken. Varför det placerades där, är för att man är trött på skrika eller vänta på tystnad när man står i depån och försöker prata med någon när man tex fixar på nåt flyg tillsammans...
- En bred taxningsväg på samma ställe som senast, dvs rakt ut från startområdet till landningsbanan.
- En till taxningsbana från startområdet mot den plats där vi brukar stå och styra våra flygetyg.
- En pilotruta med högt gräs runt om så man inte behvöer vara rädd att ett landande plan rullar in i benen när man flyger.
- Vi klippte inte HELA banan, utan bara en bred remsa från norr till söder, så det är typ 3m längre gräs längs med sidorna, lite mer utmanande alltså
- Klippte hela depåområdet
- Saknas soptunna
Både Shade och jag hoppas att de som klipper nästa gång och sen och
sen inte klipper stöööörre och stöööörre och utvidgar allt så det ser ut
som en fotbollsplan igen. Det var väldigt enkelt att klippa till det som det
är nu, antar jag att Shade kan intyga.
Lite bilder från hans moubajl:
Här ser man den nya taxningsvägen
Från startområdet till banan.
Man kan också se att det är olika klippt på själva banan.
Här är pilotrutan. Den är stor och avskilld från nojs och folk. Där vi brukar stå, men nu mer skyddat av högt gräs.
Borden vid depån. Till vänster är startområdet där krokarna med
snörena är. Stora taxningsvägen rakt fram och den andra snett till höger.
Babbel babbel...
Försöker alltså med dessa vägar införa lite automatisk säkerhet.