jasså, kanske man sku ta o slänga hit en projekttråd nu då slutet närmar sig då
bilen tråden handlar om e den stackars missförstådda ÅLA 188, pendlat mellan kökarsbrorsor andersson och alla möjliga andra (varav en jan-anders som inte haft tillräckligt vett i skallen till att betala bilskatten som blev obligatorisk 1958, men nu fick rat betala föratt hitta sina brickor som lagens missbrukare tagit hand om). den lilla saken var ledsen bland höghjulade bilkompisar i skogen tills rat förbarmade sig o handlade loss den för lika många pengar som glasfiberhuven senare kostade.
hittills gjort:
köpt o monterat glasfiberhuv som sitter fast med porriga blåeloxerade huvlås i varje hörn, skärmbreddare modell glasfiber, målat om den io svart både på insida och utsida (såg ut som hempels mest detaljerade färgkarta på insidan vid inköpet)
rett ur omkring 20 meter elkabel, dragit om en massa, byggt ihop nya sidopaneler i trunken, svarta plåtisar fick den runt om.
ny regskyltsbelysning, sportstolar som för allas omväxlings skull både har tippbart ryggstöd och kan justeras, cd player dåå, focals svindyra sexnior i dä baak.
ny framruta då världen var ganska tvådelad sett genom den förra, så har den ju justerbara coilovers runt om, skitkul o sladda
så fick den en ny balk där fram där huvlåset kommer fast pga avsaknad av huvlås och för många gamla intercoolerfästen, o en stoor aluminiumkylare från audi hittade in under luckan också, tips alla toya fanatiker: audi 80 har ingångar på precis rätt ställen, på centimetern rätt, allte e perffa!
ny bälten ha den också fått för besiktningen tycker inte om håriga bälten...
fina hemgjorda sidopaneler satt de ju i cockpit innan jag fick den o sportig kringla med (sega förarana skulle va avis)
de som ska göras till nu e väl o byta till kortare stötar bak, fimpa extraljusen för att besiktningen ansåg att de va för mycket, ny bussningar bak (powerflex?), montera ny framstötfångare dååå...
men nu börjar den bli klar så säljes/bytes kanske? bud på pm isf!
bilder kommer i veckan