motorportalen.net http://forum.motorportalen.net/ |
|
Yak 54 3D DLE 30cc http://forum.motorportalen.net/viewtopic.php?f=61&t=5299 |
Page 1 of 5 |
Author: | Kamikaze [ Thu 12 Mar 2009, 13:05 ] |
Post subject: | Yak 54 3D DLE 30cc |
Rubriken har ändrats till Bensin motor i denna tråd. Nu är hon beställd Film på ett likadant flyg..inget ljud i filmen tyvärr http://www.youtube.com/watch?v=VF85Dj5l ... re=related En mycket kompetent fullblods 3D maskin gjord för 26-35CC bensinmotorer. Har många fina detaljer och lösningar. Mycket låg vingbelastning ger dig möjlighet att utvecklas rejält i din flygteknik och gör dig per automatik till en betydligt bättre pilot. Mycket fint byggd i den senaste tekniken, ger ett lätt men otroligt starkt plan. Stor möda har lagts ner på att få extremt neutrala flygegenskaper, vill du börja med IMAC relativt billigt men ändå på proffsnivå så är detta kärran för dig! * Delad vinge för lättare transport * Profilerad stabbe och fena * Gummiupphängt montage av motorkåpa * Vingrör i kolfiber * Landställ i svarteleoxerad duralaluminium * Motorbock för metanolmotor ingår * Helsymetrisk vingprofil * Två stora dekalark ingår * Alla tillbehör har hög klass. Ingår gör stötstänger, tank (bensintålig), hjul, stjärthjul och linkage. Kullinkaget är av hög kvalitet och tillverkat av EG Aircraft. * Mycket detaljerad manual, finns att hämta genom att klicka här. Vingspann: 1780mm Längd: 1634mm Vikt: 3,9-4,1kg Vingyta: 62dm2 Motor: Denna motor ger obegränsade vertikal och hovringsprestanda CRRC PRO 26CC Motor: Metanol ASP91 tvåtakt eller ASP120 fyrtakt Servo för sidroder: Power HD 7150 Servo för skevroder och höjdroder: minst 5kg dragkraft och metalldrev Spinner 82mm plast/kromad Spinner 89mm kolfiber Motor blir denna metanol 4-t Boxermotor 25.2cc |
Author: | Mr X [ Thu 12 Mar 2009, 13:08 ] |
Post subject: | |
Ska det bli jet ... det är väl bara de kvar nu att pröva på. |
Author: | Kamikaze [ Fri 13 Mar 2009, 20:14 ] |
Post subject: | |
Vad yrar du om....?? |
Author: | MickeM [ Fri 13 Mar 2009, 22:27 ] |
Post subject: | |
Yeah!!! Yak 54! Me like. Och den där är lite ovanligare i färgschema också. En Above All va? Står inte nånstans, kan ha missat. Nu är vi ju ett gäng som har flyg i liknande storlek (1.8-2.0) som kan busa. - Du (Yak 54) - JS (Yak 54) - Shade (Yak 54) - Oscar (Yak 54) - Bernt (Giles 202) - Mr X (Extra 330 och Ultimate) - MickeM (Extra 300 och nåt nytt ) - Fler? Tusan va roligt! Ska bli intressant följa byggtråden. |
Author: | Kamikaze [ Fri 13 Mar 2009, 22:32 ] |
Post subject: | |
Bernt = QQ Yak med O.S 46 AX 2 tatt. Min Yak kommer härifrån!! http://www.egaircraft.com/ |
Author: | MickeM [ Fri 13 Mar 2009, 22:38 ] |
Post subject: | |
Kamikaze wrote: Bernt = QQ Yak med O.S 46 AX 2 tatt.
Tänkte på samma storlek, 1.8-2.0 meter. =) |
Author: | Mr X [ Fri 13 Mar 2009, 22:43 ] |
Post subject: | |
Yakarna börjar dominera på fältet ser jag. Kanske för att dom flyger så fint och är snygga. Bra val på flyg |
Author: | Kamikaze [ Fri 13 Mar 2009, 23:06 ] |
Post subject: | |
Ja dom ser inte tokiga ut alls.....! Sen har dom potensial att utvecklas som flygare åt det Acrobatiska hållet..om man vill..!! |
Author: | MickeM [ Fri 13 Mar 2009, 23:18 ] |
Post subject: | |
Så har jag också läst att dom är mest symmetriska och snällast att flyga. Nyroth skrev ju på rcflyg.se nån lista på alla aerobatikflyg med fördelar och nackdelar. Där låg Yak 54 väldigt bra till med det mesta. En aerobatik- trainer med en himla potential. |
Author: | Kamikaze [ Tue 24 Mar 2009, 17:31 ] |
Post subject: | |
Jaha....då har det hänt lite på Yak:en.....Motorfästet har kommit på sin rätta plats....och motorn |
Author: | Glidaren [ Tue 24 Mar 2009, 17:42 ] |
Post subject: | |
Oj, en fin kärra till och ljudet av den där ska bli härligt att höra. |
Author: | Kamikaze [ Tue 24 Mar 2009, 17:55 ] |
Post subject: | |
Ja kärran är riktigt fin faktiskt...! Helnöjd Ljudet kommer nog att va rätt så kaxigt........Mumma va det ska snörvla på där uppe i det blå |
Author: | MickeM [ Tue 24 Mar 2009, 18:47 ] |
Post subject: | |
Du har väl läst igenom bruksanvisningen och kikat på Above Alls hemsida, där dom tipsar att man skall limma och förstärka alla fogar samt förstärka landstället. =) Kom det tank med ditt flyg? 4-takt blir ju perfekt att hovra med. =) Högt moment på låga varv. |
Author: | MickeM [ Tue 24 Mar 2009, 18:55 ] |
Post subject: | Re: Yak 54 3D Metanol Twin-cyl 25cc |
Kamikaze wrote: Film på ett likadant flyg..inget ljud i filmen tyvärr http://www.youtube.com/watch?v=VF85Dj5l ... re=related
Flyget i filmen är större än ditt flyg, om man kan lita på det som står på internet. Verkar hopplöst hitta filmer på Above All's alla flyg. |
Author: | Kamikaze [ Tue 24 Mar 2009, 19:03 ] |
Post subject: | |
Mitt är ett Above All flyg Min Yak kommer härifrån!! http://www.egaircraft.com/ |
Author: | MickeM [ Tue 24 Mar 2009, 19:12 ] |
Post subject: | |
Kamikaze wrote:
Japp. Såg att flyget i filmen är 30% och ditt är 25% (1780mm enligt bruksanvisningen på den sidan... pratar fullkontroll. Var det inte därifrån? Min 50cc Pitts är 29%. |
Author: | Kamikaze [ Tue 24 Mar 2009, 20:35 ] |
Post subject: | |
På instruktionsboken står det 1800 mm vingspann... so i dont now...en Yak helt enkelt |
Author: | MickeM [ Tue 24 Mar 2009, 21:24 ] |
Post subject: | |
Kamikaze wrote: På instruktionsboken står det 1800 mm vingspann... so i dont now...en Yak helt enkelt
Yeah! Kör på det så blir det bra. =) |
Author: | Kamikaze [ Fri 27 Mar 2009, 00:02 ] |
Post subject: | |
I dag blev det lite gjort igen då... Sporrhjulet och stjärten blev klar och alla servon monterade. Vingarna färdiga..servon monterade. Motorn blev fastskruvad och kablar till ombordglöden kom på sin plats. Nu väntar jag på ombordglöden från staterna och tanken från fullkontroll... |
Author: | Kamikaze [ Fri 27 Mar 2009, 16:44 ] |
Post subject: | |
I dag köptes 2st av dessa lipo batterin..... Rhino 1750mAh 2S1P 25C Lipoly Pack Capacity: 1750mAh Constant discharge: 25C Burst rate: 37C (15sec) Configuration : 2S 7.4v Pack size: 95x35x18 Weight : 109g Ska sitta paralellkoplade med denna..... Till denna ubeck...... Power your receiver and servos with the baddest of UBEC power solutions. The all new Turnigy 15 is an advanced switching DC-DC regulator which will supply a constant 8A or more with short bursts of up to 15amps! The Turnigy UBEC plugs into a 2 or 3 Cell Lipoly pack and supplies a constant 5 or 6v to your receiver. Voltage status indicator lights on the pack show whether your 2 or 3 cell pack is Full, half charged or low. An excellent safety feature! The system includes an anti-short circuit and overheat function with a thin metal shield cover, reducing noise Also included is an Output filter to reduce noise, an on/off switch and a step down regulator adapter. Spec. Output (Constant): 5v/8A or 6v/8A Input: 6v-12.6v (2-3cell lipo) Size: 42x39x9mm Weight: 34g Quiescent current: 60mA Type: Switching, however because of the noise reduction (thin metal case & filter) this unit gives the same noise as a Linear BEC. LED indicator (2 or 3 cell) Full : 7.8~8.4v / 11.7v~12.6v Incrimenting down to; 5.4~6.6v / <9.9v |
Page 1 of 5 | All times are UTC + 2 hours |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |