motorportalen.net http://forum.motorportalen.net/ |
|
Word models katanaS 36% http://forum.motorportalen.net/viewtopic.php?f=61&t=3541 |
Page 5 of 8 |
Author: | JS_ [ Sat 14 Mar 2009, 13:01 ] |
Post subject: | |
Så här mycket kan jag väl säga. Powerboxen avlastar ju mottagaren med att all ström som går till servona, som nu går igenom powerboxen istället för mottagaren ( mottagaren skulle brinna om jag skulle använda den till 10st servon) Om man tittar på bilden så finns det 1/1 o 1/2 osv, det gör att man har en in o 2 ut dvs att man har ett master o ett slav servo som man matchar med varandra, jag har ju 2 servon till varje skevroder och powerboxen synkar dom båda servon. Samma gäller gäller 2 servon till sidorodret + att den reversar ena servot till höjden så att man slipper löda om det mm. Med andra ord , man förenklar livet lite grann |
Author: | Mr X [ Sat 14 Mar 2009, 13:45 ] |
Post subject: | |
Tändningen rekommenderade dom att man inte skulle koppla till powerboxen Så en tredje ack blir det tydligen för dig. Ignitions Even if it appears appealing to supply the ignition system for gasoline engines by a DPSI we strongly recommend not doing so! Ignitions induce considerable disturbances which influence the range of the remote control if integrated into the receiving set. Always supply the ignition system with a separate battery! |
Author: | JS_ [ Sat 14 Mar 2009, 13:58 ] |
Post subject: | |
Mr X wrote: Tändningen rekommenderade dom att man inte skulle koppla till powerboxen
Så en tredje ack blir det tydligen för dig. Ignitions Even if it appears appealing to supply the ignition system for gasoline engines by a DPSI we strongly recommend not doing so! Ignitions induce considerable disturbances which influence the range of the remote control if integrated into the receiving set. Always supply the ignition system with a separate battery! Jo jag köpte 4,8v nimh sub c celler till tändningen. |
Author: | MickeM [ Sat 14 Mar 2009, 14:44 ] |
Post subject: | |
JS_ wrote: Jo jag köpte 4,8v nimh sub c celler till tändningen.
Varför Sub-C? Såna ackar har man väl när man vill ha NiMH och vill ha en ack som klarar av att leverera hög ström? Hur mycket drar tändningen? |
Author: | JS_ [ Sat 14 Mar 2009, 15:54 ] |
Post subject: | |
MickeM wrote: JS_ wrote: Jo jag köpte 4,8v nimh sub c celler till tändningen. Varför Sub-C? Såna ackar har man väl när man vill ha NiMH och vill ha en ack som klarar av att leverera hög ström? Hur mycket drar tändningen? Jag blev rekomderad att köpa sc o jag gjorde det, mera vet jag inte, sen så kan säkert nån räkna ut ström åtgången på det här. när jag fög med DL50 så drog det ca 900 ma på 20 min |
Author: | JS_ [ Sat 14 Mar 2009, 16:54 ] |
Post subject: | |
Mr X wrote: Inte några dåliga prylar du plockar i Katanan.
Men irk vad dyr powerboxen var, orsaken är kanske den höga peaken (Up to 50A peak current load) Jag valde den här powerboxen för att den hade inbyggd servo mathching och för att man inte behöver några tillbehör för att ställa in den. |
Author: | Mr X [ Sat 14 Mar 2009, 23:08 ] |
Post subject: | |
Har läst på om den boxen och de är klart ett bra val. Har du någon bild på powerboxen när allt är klart installerat. |
Author: | JS_ [ Sat 14 Mar 2009, 23:47 ] |
Post subject: | |
Mr X wrote: Har läst på om den boxen och de är klart ett bra val.
Har du någon bild på powerboxen när allt är klart installerat. Det skall jag ta när jag har allt installerat. Jag har varit lat i dag |
Author: | JS_ [ Sun 15 Mar 2009, 00:42 ] |
Post subject: | |
Kamikaze wrote: Har du räknat på vad katanan kostat totalt hitils...
Vet inte om jag vågar räkna |
Author: | Kamikaze [ Sun 15 Mar 2009, 01:12 ] |
Post subject: | |
Tycker att vi från och med nu räknar ut exat del för del..vad våra projekt i trådarna blev att kosta sist och slutligen..interessant för andra som tittar in i våra trådar och kanske funderar sig på ett liknande projekt..!! Jag ska i alla fall lägga ut va mitt nästa flyg blev att kosta.. |
Author: | JS_ [ Sun 15 Mar 2009, 09:16 ] |
Post subject: | |
Den ligger nog nånstans mellan 2-2500€ |
Author: | MarcusG [ Sun 15 Mar 2009, 09:24 ] |
Post subject: | |
JS_ wrote: Den ligger nog nånstans mellan 2-2500€
Kan du inte specificera lite bättre? Eller menade du 2000-2500€? |
Author: | JS_ [ Sun 15 Mar 2009, 13:01 ] |
Post subject: | |
marcusg wrote: JS_ wrote: Den ligger nog nånstans mellan 2-2500€ Kan du inte specificera lite bättre? Eller menade du 2000-2500€? Jo jag menade nog mellan 2000-2500€ |
Author: | JS_ [ Sun 15 Mar 2009, 20:30 ] |
Post subject: | |
Så här börjar det se ut med powerboxen. Plattan är upphängd med såna här gummi bussningar. |
Author: | Mr X [ Sun 15 Mar 2009, 20:47 ] |
Post subject: | |
Är det inte powerboxen som ska ha dom där bussningarna under sig och inte plattan. Då slipper powerboxen vibrationer och får kylning under sig, den ska inte ligga mot underlaget. |
Author: | JS_ [ Sun 15 Mar 2009, 20:58 ] |
Post subject: | |
Mr X wrote: Är det inte powerboxen som ska ha dom där bussningarna under sig och inte plattan.
Då slipper powerboxen vibrationer och får kylning under sig, den ska inte ligga mot underlaget. Det är hål i plattan under powerboxen. Meningen med att ha bussningarna på plattan är att allt som är på den ska få mindre vibrationer. |
Author: | vicce [ Sun 15 Mar 2009, 20:59 ] |
Post subject: | |
hmm konstig sak. fattar inte vad den är till för. två batteri går till en låda som det går massa kablar fråån vidare til en mottagare. men servona då. trådlösa? |
Author: | JS_ [ Sun 15 Mar 2009, 21:01 ] |
Post subject: | |
vicce wrote: hmm konstig sak. fattar inte vad den är till för. två batteri går till en låda som det går massa kablar fråån vidare til en mottagare. men servona då. trådlösa?
Servona skall o till boxen, men jag har inte kommit så långt ännu. |
Author: | Mr X [ Mon 16 Mar 2009, 22:39 ] |
Post subject: | |
Jag tänker också gå över till lipo på mina större flyg. Blir nog lipo också till tändningen med en ubec. 5000mAh ska väl räcka ganska långt |
Author: | JS_ [ Mon 16 Mar 2009, 23:43 ] |
Post subject: | |
Mr X wrote: Jag tänker också gå över till lipo på mina större flyg.
Blir nog lipo också till tändningen med en ubec. 5000mAh ska väl räcka ganska långt Jag har o gått o fundera på det där med lipo till tändningen, men det är ju nästan så att man skulle behöva flera laddare när man har så många lipos. Man hinner ju inte ladda allt på en kväll, det tar ju 10-12 timmar o ladda om man har dubbel uppsättning. |
Page 5 of 8 | All times are UTC + 2 hours |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |