motorportalen.net http://forum.motorportalen.net/ |
|
Word models katanaS 36% http://forum.motorportalen.net/viewtopic.php?f=61&t=3541 |
Page 2 of 8 |
Author: | JS_ [ Mon 24 Mar 2008, 15:41 ] |
Post subject: | |
Styrningarna till vingarna passade ju inte så jag var tvungen o ta bort klossarna med hålena. Alla gångjärn på plats,nu återstår bara o limma men frågan är om man skall göra likadant som med fibergångjärn fast med Epoxy eller om man inte behöver borra? Det står ju ingenstans att man skall borra hål i mitten o jag tycker att man inte får in tillräckligt med lim annars. |
Author: | JS_ [ Mon 31 Mar 2008, 15:41 ] |
Post subject: | |
Nu har man även börja stryka |
Author: | JS_ [ Mon 31 Mar 2008, 16:09 ] |
Post subject: | |
Och även vingarna släta o fina. |
Author: | JS_ [ Mon 31 Mar 2008, 21:10 ] |
Post subject: | |
Nu har det varit dop |
Author: | MickeM [ Tue 01 Apr 2008, 00:39 ] |
Post subject: | |
Strykjärnet måste vara ett av de bästa verktygen vi skaffat. Ser någe helt otroligt mycket bättre ut. |
Author: | JS_ [ Sat 24 Jan 2009, 01:09 ] |
Post subject: | |
Ja då har jag börjat med Katanan igen. |
Author: | Jonny [ Sat 24 Jan 2009, 10:10 ] |
Post subject: | |
Spännande , kan knappt vänta nu längre.......PROVFLYGNING |
Author: | JS_ [ Sat 24 Jan 2009, 13:12 ] |
Post subject: | |
Jonny wrote: Spännande , kan knappt vänta nu längre.......PROVFLYGNING
Provflygningen blir till våren/sommaren, fattas lite slantar till motorn ännu. Men jag lagar den helt färdig förutom motorn nu. Jag är inte riktigt på det klara med vilken Powerbox jag skall ha ännu, det verkar ju inte gå o koppla lipo direkt i dom. |
Author: | JS_ [ Sat 24 Jan 2009, 21:00 ] |
Post subject: | |
Idag fick fick jag alla roder limmade mm. I morgon börjar jag väl med kroppen. |
Author: | Dawson [ Sat 24 Jan 2009, 21:40 ] |
Post subject: | |
Vad blir de för motor i nosen på den? |
Author: | JS_ [ Sat 24 Jan 2009, 21:56 ] |
Post subject: | |
Dawson wrote: Vad blir de för motor i nosen på den?
En DL 100. http://www.aircpro.com/airc/homepage.ns ... tID=10772- |
Author: | JS_ [ Thu 29 Jan 2009, 23:45 ] |
Post subject: | |
Så va lite till gjort. Limmat tillbaks styrningarna till vingarna o börjat med motor lådan+ att stabbe mm är på plats. |
Author: | Glidaren [ Thu 29 Jan 2009, 23:54 ] |
Post subject: | |
Underbart flyg Det skall bli spännade att få se det i luften Hm, undrar om det kladdigt av smörgåstårta på lördag Många sk "experter" i antågande ifall du funderar på nått |
Author: | Kamikaze [ Fri 30 Jan 2009, 00:40 ] |
Post subject: | |
Skön kärra...! Jäkla vilket dån det ska bli över djäkenfältet med den där moroten i näbben Ska bli spännande att få se ett stort flyg på fältet igen |
Author: | JS_ [ Fri 30 Jan 2009, 00:50 ] |
Post subject: | |
Kamikaze wrote: Skön kärra...!
Jäkla vilket dån det ska bli över djäkenfältet med den där moroten i näbben Ska bli spännande att få se ett stort flyg på fältet igen Den kommer o gå ganska tyst för det skall såna här på den. |
Author: | Atte [ Sat 31 Jan 2009, 20:14 ] |
Post subject: | |
Med tilltagande ålder har jag låtit mig övertygas om att storleken inte har nån betydelse men efter att sett dina grejor så är det bara att konstatera att jag låtit mig vilseledas Det är en imponerande flygmaskin och dess "maiden flight" är något att se fram emot . Förutom att du kanske bör varsko luftfartsmydigheterna bör du låta oss Djäkenfältare få besked om förestående första flygning i så god tid att andra åtaganden inte äventyrar en närvaro när det är så dags...."big is beautiful" |
Author: | JS_ [ Sat 31 Jan 2009, 23:10 ] |
Post subject: | |
Jodå, jag skriker till när det är dags Men det blir nog inte förrän till våren/sommaren. O visst, storlek har en charm |
Author: | JS_ [ Sun 01 Feb 2009, 22:53 ] |
Post subject: | |
Nu har jag hittat nån sorts powerbox, men mina engelska kunskaper är inte riktigt på topp. Men jag tror att det är precis det här som jag behöver. http://www.fullkontroll.se/dpsi-mini-magic-p-5070.html Måste ringa till fullkontroll i morgon o höra lite hur det funkar. |
Author: | JS_ [ Thu 05 Feb 2009, 23:17 ] |
Post subject: | |
JS_ wrote: Dawson wrote: Vad blir de för motor i nosen på den? En DL 100. http://www.aircpro.com/airc/homepage.ns ... tID=10772- Och nu va den beställd |
Author: | JS_ [ Fri 13 Feb 2009, 10:41 ] |
Post subject: | |
Ja nu har motorn kommit så i helgen forsätter väl bygget Output Power: 10.2HP at 7500rpm Idle Speed: 1400 rpm Displacement: 101.6cc Bore and Stroke: 43mm×35mmX2 Compression Ratio: 7.5:1 Weight: 2950 grams Cap to cap width: 29cm Mount to prop hub length: 167mm Centerline to carb: 13cm Fuel: 2C Regular Gas mixed 30:1 - 45:1 (petroleum based for break in, synthetic thereafter) Propeller: 27x10 benchmark. 26×10. 27x12. 28x10 Ignition Battery: 4.8 to 6.0 Volts >=2000Mah Replacement Spark plug: NGK CM6 or equivalent Gap: 0.018" to 0.020" 2 Cycle air cooled Walbro membrane pump carburetor with manual choke Automatic advancing electronic ignition Weight: Engine-2590g. Muffler-190g. Electronic ignition-150g |
Page 2 of 8 | All times are UTC + 2 hours |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |