motorportalen.net
http://forum.motorportalen.net/

Frekvens tavla
http://forum.motorportalen.net/viewtopic.php?f=15&t=2228
Page 2 of 2

Author:  JS_ [ Tue 21 Aug 2007, 23:27 ]
Post subject: 

Och nu står det på plats,Det är bara o skriva frekvenserna på nyporna som är kvar :)
Image

Author:  JS_ [ Mon 27 Aug 2007, 19:19 ]
Post subject: 

JS_ wrote:
Och nu står det på plats,Det är bara o skriva frekvenserna på nyporna som är kvar :)
Image

Och i går skrev Mickem på nyporna så nu är dom klara.
Men var är alla flygare :?: :?: :?: :?:

Author:  Kamikaze [ Mon 27 Aug 2007, 19:23 ]
Post subject: 

Jag väntar på nytt flyg! Och på nya servon till den busen....:wink:

Image

Author:  Mr X [ Mon 27 Aug 2007, 20:04 ]
Post subject: 

Börjar flyga igen på onsdag om vädret är bra :D

Author:  Todi [ Mon 27 Aug 2007, 21:40 ]
Post subject: 

Mr X wrote:
Börjar flyga igen på onsdag om vädret är bra :D


Det var på tiden! JS o jag började kännas oss lite ensamma på fältet... Bara vi o KLM som är där just nu.

Author:  MickeM [ Mon 27 Aug 2007, 22:47 ]
Post subject: 

Och hur gör vi med nyporna?

Förslag: Man kommer dit, man tar en nypa och sätter fast den hängande
längst ned på antennen... Eller?

Undran 1: Kommer man ihåg att gå via skåpet?
Undran 2: Kommer man ihåg sin frekvens?

Borde det finnas ett bord för sändarna så som de har på träffar och
klubbar? Jag menar... om man inte har en nypa, så är man ju ändå
lite luddig och kanske knäpper på sändarn när man ändå står och
pillar på flyget i depå...

Alltså... känns inte alls någe säkrare med dessa nypor. Risken för
frekvenskrock är lika stor nu som förr. Eller?

Author:  Cambudgie [ Tue 28 Aug 2007, 07:28 ]
Post subject: 

Det borde vara nån form av elektronik i nyporna, säg en helt vanlig ledare, som koplas i serie vid plusskabeln från batteriet.
Alltså får du inte igång sändaren utan nypan.

Eller en moddad dosa där man måste hålla in en knapp för att få igång dosan, den knappen hålls in med hjälp av nypan.

Author:  Kamikaze [ Tue 28 Aug 2007, 07:41 ]
Post subject: 

Cambudgie wrote:
Det borde vara nån form av elektronik i nyporna, säg en helt vanlig ledare, som koplas i serie vid plusskabeln från batteriet.
Alltså får du inte igång sändaren utan nypan.

Eller en moddad dosa där man måste hålla in en knapp för att få igång dosan, den knappen hålls in med hjälp av nypan.


nej nu börjar d väl bli lite för mycket :shock: Är du full.... :D

Author:  Todi [ Tue 28 Aug 2007, 09:51 ]
Post subject: 

Kamikaze wrote:
Cambudgie wrote:
Det borde vara nån form av elektronik i nyporna, säg en helt vanlig ledare, som koplas i serie vid plusskabeln från batteriet.
Alltså får du inte igång sändaren utan nypan.

Eller en moddad dosa där man måste hålla in en knapp för att få igång dosan, den knappen hålls in med hjälp av nypan.


nej nu börjar d väl bli lite för mycket :shock: Är du full.... :D


Tror han yrar... :roll:

Author:  MickeM [ Tue 28 Aug 2007, 12:00 ]
Post subject: 

Hur gör dom i Sverige? Funkar det som dom har? Eller förlitar sig allt
på att man ändå måste komma ihåg en massa, ungefär som vi hade
det före frekvensboxen kom? =)

Author:  Todi [ Tue 28 Aug 2007, 12:14 ]
Post subject: 

Den senaste tiden har det ju varit så få som har flygit så man har inte tänkt tanken på att nån annan kan ha samma frekvens. Men ju fler vi blir samt om det kommer gäster o flyger så måste vi ju nog använda nyporna. Om vi skall då ta loss nypan med egen frekvens skrivet på o stoppa den i fickan eller sätta den på sändaren måste vi ju då komma fram till. Det är ju lättare att glömma den i fickan o ta hem nypan än att ha den på sändaren.

Page 2 of 2 All times are UTC + 2 hours
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/